Thursday 17 April 2014

Ubat Pelangsing Beracun


Baru2 ini kita dikejutkan dgn berita ada 3 produk pelangsingan yg dirampas dan mengandungi bahan beracun iaitu sibutramin yg boleh menyebabkan peningkatan advers kardiovaskular





Tujuan saya share kat sini kalau2 ada yg ada mkn ni plzla stop ye, kawan saya pun pernah mkn salah satu dr produk ni  n mmg dia kata bila mkn jantung jd berdegup laju terus dia stop sbb takut ada efek lain pula

Apa itu sibutramine?Kenapa ia berbahaya?Mungkin ramai pernah dengar nama sibutramine ni.Ia merupakan sejenis ubat anti-obesiti atau anti kegemukan untuk merawat pesakit obesiti yang kronik.Ubat ini hanya boleh di preskripsikan oleh doktor pakar sahaja kerana ia diklassifikasikan sebagai racun oleh Akta Dadah Berbahaya oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.Namun begitu ubat ini boleh didapati di farmasi-farmasi sekitar kuala lumpur dan bandar-bandar lain,nama pun ubat kurus sememangnya ia laris dan mempunyai permintaan yang tinggi.

Walaubagaimanapun,ubat yang bernama sibutramine ini telah pun ditarik balik dari pasaran Malaysia oleh KKM kerana ia boleh menyebabkan risiko advers kardiovaskular seperti serangan jantung dan strok.Perkara ini telah pun disahkan oleh Ketua Pengarah Kesihatan dan Pengerusi PBKD, Tan Sri Dr. Mohd. Ismail Merican menerusi  satu kenyataan berkata, keputusan menarik balik serta menggantung pendaftaran produk yang mengandungi bahan itu ialah berdasarkan kajian Sibutramine Cardiovaskular OUTcomes (SCOUT) bagi produk Reductil yang dijalankan oleh Abbot Laboratories.

TAKUTNYA DENGAR NGEEEEEE

bg saya sendiri mmg tak pernah cuba sbb dalam masa 5 tahun asyik peknen menyusu, menyusu pastu peknen haha so mmg tak berani nak cuba something yg agak meragukan ni lg2 bila iklan kata seminggu hilang 5kg

utk ibu2 yg menyusu badan mcm saya ni biarla turun lambat pun asalkan kita dan baby sihat, sebenarnya ibu2 menyusu ni cpt turun tp sbb ibu2 menyusu ni akan cpt lapar sbb tu kekadang termkn dalam kuantiti yg berlebihan makanya berat pun mcm statik. Sepanjang saya menyusu ni saya belum pernah lg alami berat yg berlebihan cuma tak kurus lgla mcm anak dara dulu hihi tp saya tak kesah sgt sbb masih menyusukan anak yg last tu dan misi saya nak sampai umur dia 2 tahun

So kepentingan kita sbg manusia jagala tubuh badan dgn elok sbb tubuh kita ni pinjaman dr Allah, pilihla dgn berhemah, ambil produk yg diyakini selamat dan yg penting ada KKM








 

JOM PILIH SHAKLEE SELAMAT SBB DAH LEBIH 50 TAHUN DALAM PASARAN DAN INSYALLAH BERKESAN DGN CARA PEMAKANAN YG BETUL

BERMINAT NAK LANGSING DGN SHAKLEE

BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT
SHAKLEE  INDEPENDANT DISTRIBUTOR PILIHAN ANDA
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823



Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment