Monday 7 April 2014

Sembelit Semasa Berpantang...Ouchh.....



Sembelit adalah masalah biasa semasa hamil dan juga dalam pantang. Kira-kira 30 hingga 40 peratus wanita hamil dan dalam peringkat awal berpantang mengalami sembelit. Ini diakibatkan oleh diet yang tidak seimbang semasa berpantang dan juga mungkin disebabkan kesan hormon kehamilan yang masih ada dalam badan ibu tersebut pada peringkat awal selepas kelahiran. Hormon ini memperlahankan pergerakan makanan melalui salur penghadaman anda.

sapa yg takde masalah sembelit ni mmg saya salute sgtla sbbnya saya ada masalah ni dr berpantang no 1 lg, rasa dah mkn oren, minum air byk but still sembelit dan bukan calang2 sembelit ni mmg tahap kronik sampai sanggup tahan takut nak melepas hoho

So penyelesaian masa tu adalah ubat yg cucuk kat 'situ' utk memudahkan proses pembuangan, asal ada masalah je mintak hasben belikan yela murah je tak sampai singgit pun

Inila rupanya ubat tu



ada mcm2 jenis kalau kat farmasi tu amek jela yg berkenan di hati hihi, kekadang sampai kena pakai dua tiub tau baru lega semua dlm tu keluar habis adoihhh bila terigt2 rasa sgt hazab, sakit sgt taktau nk ckp mcm mana nak2 kalau masa tu luka perinium pun belum fully sembuh lg bertambah2 sakit

Saya kenal shaklee actually masa berpantang tp masa tu taktau yg ada satu sejenis supplemen yg mmg khas utk masalah sembelit ni sbb konon masa tu nak jimat bajet ambil je yg set basic berpantang

So dalam pantang anak no 3 tu masih ada masalah tu huhu, saya start ambil masa promosi OSTEMATRIX BUY 6 FREE 1 tahun lepas, masa tula baru saya tau yg oste ni baik utk sembelit then saya ambil n mmg fuhhh bgn pg2 je terus jumpa en tan hehe tp masa tu saya ambil more kpd kerap sakit pinggang disebabkan cyst n alhamdulillah masalah tu pun lega

Hah nila rupenya penawar masalah sembelit dan sakit pinggang saya masa tu


Dan saya juga telah kaji bagaimana sebenarnya ostematrix ni bertindak utk melawaskan yela sbb oste ni kan pil kalsium tp kang org dok tanya awatla depa dok pomot tang sembelit pulak kan

Ok dr pembacaan saya actually bila badan kita terlebih kalsium makanya boleh menyebabkan sembelit sbb tu penting ambil dlm dos yg betul dan tidak berlebihan dan pastikan kalsium itu diserap sepenuhnya

Magnesium pula yg kebanyakan ada dlm sayuran hijau ni boleh bertindak sbg laksatif bg mengatasi masalah sembelit

Jadi skrg ni dah takde masalah sbb OSTEMATRIX SHAKLEE mmg mengandungi komposisi kalsium dan magnesium yg diperlukan oleh badan

SUMBER : PEMAKANAN UTK SEMBELIT

OK JOM TGK TESTIMONI BEBERAPA PENGGUNA YG PUAS HATI DGN OSTEMATRIX




BERMINAT NAK DAPATKAN OSTEMATRIX DAN MENDAFTAR SBG AHLI SHAKLEE


BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT
SHAKLEE  INDEPENDANT DISTRIBUTOR PILIHAN ANDA
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823


COD : SEKITAR KLANG, KOTA KEMUNING DAN SHAH ALAM  




Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment