Monday 13 May 2013

Tips Cepat Hamil

Saya dapati ramai pengunjung yg dtg ke blog saya dan bertanyakan ttg set kesuburan shaklee, ye mmg shaklee menyediakan set kesuburan yg dapat mempertingkat peluang untuk hamil tp saya tidak dpt beri jaminan yg supplemen ini dapat membuatkan anda terus hamil, apa yg saya boleh kata walaupun mgkn sukar untuk sesetangah pasangan supaya bersabar dan tidak stress dalam memikirkan soal anak sbb bila kita makin stress peluang tu jd semakin tipis dan supplemen hanya membantu untuk menyihatkan sel2 dari dalam

Berikut ini tips-tips yang membantu mempercepat kehamilan. Dari 5 tips cepat hamil yang dijelaskan di bawah, khusus bagi anda dan pasangan yang sampai saat ini masih berusaha untuk memperolehi keturunan diharapkan dapat membantu memberikan gambaran umum. Tips-tips cepat hamil itu adalah sebagai berikut:

1. Memeriksa Kesuburan Anda




Faktor utama dan terpenting dalam tips cepat hamil ini adalah kesuburan, tidak hanya pihak isteri namun pihak suami juga hendaknya memeriksakan kesuburannya ke dokter spesialis kandungan. Ada baiknya selain kondisi kesuburan anda dan pasangan juga memeriksakan keadaan kesihatan masing-masing supaya memperolehi laporan kesihatan yang lengkap mengenai kondisi kesihatan anda berdua. Sangat disarankan bila memiliki gangguan kesIhatan yang mempengaruhi kesuburan untuk menyembuhkannya dulu dan merawatnya

2. Kenali Masa Subur


                                                         


mengenali dengan baik kitaran haid haid isteri. Sebab kitaran tersebut sangat penting untuk menghitung masa subur sebagai waktu yang tepat melakukan hubungan suami-istri untuk memperbesar kemungkinan biar cepat hamil. Di dalam masa-masa subur seperti itu sel telur sudah matang dan bersedia untuk disenyawakan oleh sel sperma, keranna masa tersebut adalah ketika Luteinizing Hormone mendorong sel telur ke dalam tuba falopio tempat dimana terjadinya proses persenyawaan. Pentingnya mengetahui masa subur tersebut kerana keberadaan sel telur di dalam tuba falopio hanya sekitar 3-4 hari, tetapi waktu sebenarnya sebelum sel tersebut mati cuma 2 hari saja.



3. Posisi Ketika Berhubungan Suami Isteri

                                     


Perlu Anda ketahui ada posisi tertentu ketika melakukan hubungan seksual dengan pasangan yang dapat mengoptimalkan kemungkinan biar cepat hamil. Salah satu tips cepat hamil dengan mengganjal pinggul istri dengan bantal supaya sedikit terangkat sehingga dapat menampung sperma dan masuk pada bahagian serviks secara optimal. Sangat disarankan pula sesaat setelah bercinta isteri tetap terbaring di tempat tidur antara 15-20 minit untuk membantu proses jalannya sperma ke dalam rahim isteri. 



4 Makanan dan Vitamin



Untuk lebih mengoptimalkan tips cepat hamil ini, Anda juga perlu mengkonsumsi makanan dengan gizi seimbang dan vitamin yang sebaiknya dilakukan oleh kedua belah pihak baik istri maupun suami. Sebagai contoh adalah vitamin C yang baik untuk meningkatkan kesuburan sperma pada suami.

Vitamin E juga baik bagi kesuburan suami dan isteri dengan mengkonsumsi sebanyak 1000 mg atau 10 mcg. Kemudian untuk isteri akan semakin baik apabila mengkonsumsi makanan yang mengandungi asid folic, kerana telah terbukti meningkatkan kesuburan dan kemungkinan supaya cepat hamil. Asid folic ini boleh diperoleh pada jenis makanan sayuran hijau, buah-buahan, kacang-kacangan dan telur.



5. Perluas Pengetahuan tentang Tips Cepat Hamil



 
Untuk melengkapi tips cepat hamil, sebagai pasangan suami istri yang sangat merindukan buah hati, hendaknya anda dan pasangan mengenali ilmu tentang kehamilan walaupun secara umum. Contohnya adalah mengetahui bagaimana kondisi serviks pada masa subur, berapa lama kesuburan itu bertahan, berapa jumlah sel sperma yang baik untuk membuahi sel telur dan lain sebagainya.




INGIN TAHU SET KESUBURAN YG BERSESUAIAN DGN ANDA

JGN MALU LEH TERUS SMS OR WASSAP SAYA YE

SHAKLEE  INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823 
 


COD : SEKITAR KLANG, KOTA KEMUNING DAN SHAH ALAM
Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment