Monday 20 May 2013

Anak Tak Nak Makan, Berat Kurang, Atasi dgn Mealshake Shaklee

Dah cite pasal mak2 yg nak slimming meh kita cite utk anak2 yg nak tambah berat pula.

Budak2 ni kalau start dr umur setahun biasanya dah akan start jd picky eater, dahla masa tu dgn lasaknya kan jd makin lama badan makin susut, mcm anak laki saya ni sorg pun sama masuk je one year habeh semua tego die susut, mkn tu mmg kadang ok kdg x ok n byk minum, nmpk mmg kurusla anak saya tu sbb dia ni lasak sama xreti dok diam jd mana tak risau kan. Bila saya join shaklee je baru tau wujudnya MEALSHAKE ni then decide bg kat anak2 saya, alhamdulilillah diorg suka sbb rasa mcm aiskrim vanila tu, siap mintak2 nak ratah2 lg. Selera tu mmg membuak2 saya tgk ni, dah mkn nasi byk still mintak biskut lg, kang mkn kul 9mlm, kul 12 sblm nak tido sure mintak apa2 lg selain susu hehe anak2 saya ni mmg jenis tido lmbt so konfirmla by 12 tu dah lapar blk, muka tu pun dah jd tembam sikit skrg ni asyik mkn je kan n yg best saya nmpk fokus dia makin bertambah dan imuniti juga semakin tinggi ditambah saya bg diorg omega dan vita c

Ok jom kita tgk testimonial dr yg dah guna MEALSHAKE ni utk tambah berat anak beliau






"Sejak lahir Adam mempunyai masalah Epiglottis yang menyebabkan dia sedikit menghadapi kesukaran untuk minum susu terutamanya jika aliran susu terlalu laju. Bayangkan seawal umur 1 bulan sahaja Adam telah dimasukkan ke Hospital Serdang kerana masalah ini. Mungkin sebab itu juga Adam tidak dapat minum susu dalam kuantiti yang banyak dan kerap. Kebiasaannya susu yang dibancuh jarang dihabiskan. Kalau 6oz yang dibancuh, hanya 3oz saja yang habis. Adam juga agak cerewet ketika makan. Dia juga mudah mendapat jangkitan batuk dan selsema. Disebabkan itu, berat badan Adam hanya bertambah sedikit sahaja setiap bulan. Berat Adam pada Disember 2011 adalah 8.7kg dan bertambah sebanyak 0.2kg sahaja pada bulan Februari 2012 iaitu 8.9kg. Saya agak susah hati bila mendapati carta tumbesaran Adam pada tahap 'border line' setiap kali pemeriksaan kesihatan di klinik.

Pada bulan Februari lepas, saya telah mula mencuba Mealshake SHAKLEE selepas dicadangkan oleh pengedar (Zeti Hafiza). Saya mula campurkan satu sudu teh Mealshake ke dalam susu Adam setiap hari. Alhamdulillah, sejak itu selera Adam semakin baik. Dia akan habiskan susu yang diberi dan semakin berselera untuk makan. Bukan itu sahaja, sekarang Adam dah mula minta susu dan nasi! Bahkan di tangan Adam sentiasa ada biskut untuk dimakan. Alangkah gembiranya hati saya melihat anak saya makan walaupun hanya sekeping biskut..

Saya sangat teruja bila baru-baru ni berat Adam bertambah secara mendadak dalam masa sebulan lebih sahaja. Pada Mac 2012 berat Adam naik 1.2 kg kepada 10.1kg berbanding 8.9kg pada Februari 2012. Siapa yang tak gembira bila anak yang dulu kelihatan kurus, sekarang dah semakin berisi! Dan yang paling penting Adam sihat dan semakin jarang dijangkiti batuk dan selsema "







Bagaimana Mealshake Berperanan Tambah Berat Badan Anak

  • Mealshake shaklee adalah supplement-MAKANAN TAMBAHAN. Bukan ubat ajaib
  • Mealshake menyokong keperluan nutrisi yang diperlukan proses tumbesaran anak-anak
  • Mealshake mengandungi 23 vitamin dan mineral perlu
  • Vitamin-vitamin dan mineral dalam mealshake memperbaiki fungsi tubuh termasuk signal selera makan
  • Mealshake sebagai pelengkap vitamin dan mineral. Anak yang sedang membesar sangat memerlukan MAKANAN TULEN YANG BERKHASIAT mengikut piramid makanan.
  • Mealshake meninggikan sistem imun tubuh anak anda jadi  Insyaallah jarang jatuh sakit. (Bila jatuh sakit, selera makan lagi menurun dan berat badan turut menurun)


ANAK2 ANDA MENGHADAPI MASALAH KURANG BERAT

BOLEH CUBA MEALSHAKE INI DGN HARGA YG BERPATUTAN

APALAH SALAHNYA BG SUPPLEMEN PULA SELAIN DR PERMAINAN KAN

 JGN MALU LEH TERUS SMS OR WASSAP SAYA YE

SHAKLEE  INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823 



COD : SEKITAR KLANG, KOTA KEMUNING DAN SHAH ALAM


Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment