Tuesday 12 February 2013

Khasiat Minyak Ikan Pada Wanita Hamil


Mesti ada di antara kita yg dah hamil dan pakar wanita tu cadangkan anda ambil minyak ikan bermula pd trimester kedua hehe saya pun sama tp saya sdri dah xigt masa dulu tu mkn brand apa sbb main beli je kat kedai n masa tu anak pertama. Sbnrnya khasiat minyak ikan ini bukan shj baik pada bayi dalam kandungan tp juga pada ibu tu juga

Jom kita layan apa khasiat2 omega 3 ni pada ibu dan bayi


Kepentingan Asid Lemak Omega-3 Kepada Si Ibu
Menurut sumber yang saya petik dari laman web pengambilan asid lemak Omega-3 sewaktu mengandung dapat membawa kesan yang positif terhadap kehamilan antaranya dalam mengurangkan kebarangkalian untuk bersalin awal, mengurangkan risiko pre-eclampsia, meningkatkan berat lahir bayi serta membantu menstabilkan emosi dan meningkatkan kesihatan mental bagi mengurangkan risiko si ibu daripada mengalami masalah kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety) mahupun meroyan khususnya dalam tempoh berpantang. Itu kelebihan buat si ibu. Kelebihan kepada si bayi yang dikandung pula bagaimana?

Kepentingan Asid Lemak Omega-3 Kepada Si Bayi
Lazim mengetahui asid lemak Omega-3 seperti DHA amat penting bagi tumbesaran dan perkembangan otak, sistem saraf dan retina bayi yang dikandung. Keperluan DHA meningkat khususnya pada 3 bulan terakhir kandungan bagi membantu perkembangan perkembangan otak janin ketika di dalam kandungan.

Namun begitu, keperluan asid lemak Omega-3 ini seringkali menjadi semakin berkurangan kerana ianya akan diserap oleh bayi yang dikandung secara berterusan. Jadi pengambilan supplement adalah perlu bagi menampung peningkatan keperluan terhadap asid lemak ini. Selain itu, asid lemak Omega-3 ini juga turut diperlukan selepas bersalin bagi penghasilan susu ibu.

Dengan setiap kehamilan dan kelahiran, kandungan asid lemak Omega-3 di dalam badan seseorang wanita akan berkurangan dengan lebih banyak berbanding sebelum beliau hamil dan melahirkan. Kajian juga turut membuktikan bahawa pengambilan asid lemak Omega-3 yang kaya dengan DHA dan EPA membawa kesan positif terhadap perkembangan kognitif dan penglihatan bayi selain mengurangkan risiko bayi yang dikandung akan mengalami masalah alahan.





Kenapa Omega Guard dr Shaklee bukan dr jenama lain, sbb yg penting OMEGA GUARD SHAKLEE ni dihasilkan dr ikan2 laut sejuk seperti sardin , hering dan mackerel dan bukan dr hati ikan yg mana ketumpatannya minyak ikan lebih 3 kali ganda.

Tahukah anda bahawa lazimnya, kebanyakkan pengeluar produk minyak ikan menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi bagi mengekstrak minyak ikan. Akan tetapi kaedah ini bukan sahaja memusnahkan sebahagian nutrien malah tidak mampu menapis kandungan logam yang merbahaya yang terdapat di dalam ikan tersebut

Berbeza dengan Shaklee, pendekatan yang digunakan adalah melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul bagi mengekstrak asid lemak Omega-3 yang paling tulen dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan polychlorinated biphenyl (PCB) yang merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik dan berbahaya.



JADI WANITA2 DI LUAR SANA BUAT PILIHAN YG BIJAK


PILIH DR SUMBER SEMULAJADI DAN TIADA BHN2 YG MERBAHAYA


YG SUAMI BOLEH BG BELIKAN JUGA UTK ISTERI ANDA YG HAMIL
MESTI KORANG NAK ANAK2 YG LAHIR NNT SIHAT DAN BIJAK KAN


HARGA MMG SGT BERBALOI2 DGN KHASIATNYA
SAYA YG XPERNAH AMBIL NI RASA NAK TELAN SEBOTOL TERUS NAK GANTI BLK HEHE

TERUJA TGK KHASIAT OMEGA GUARD NI

HUBUNGI SAYA UTK KONSULTASI PERCUMA

INDEPENDANT SHAKLEE DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823



Pakar Cantik

1 comment:

  1. nape aku layan jg entry nie erk.. hehe. berguna untuk masa hadapan :D

    ReplyDelete