Thursday 14 February 2013

GLA Complex Shaklee


Harini belum sempat share apa2 di blog ni, fb pun sempat masuk kejap2 je yg byk tgk guna tab je sbb baby kecik saya cam xberapa nak tido sepanjang hari, tido kejap pastu bangun, payah cketla bila baby bangun ni byk keja jd tergendala tp xpe setkan mana yg perlu didahulukan, penat toksah ckpla mmg penat xrehat lgsg huhu

okla harini saya nak cerita ttgk GLA Complex pula, saya start ambil supplemen ni lmbt juga dalam 3 mgu pantang kot saje tgk2 sbb nak regularkan hormon sbb dulu masa dua2 anak saya xpernah ambik peduli tp bila dah umur nak masuk 30 an kena pedulik jugala kan tp bila dah baca2 rupenya byk sgt manfaat GLA Complex tanpa saya sedar, yg plg saya xsedar sekali ade kandungan vitamin E so mmg bagus sgtla utk kecantikan kulit kan patutla rasa licin je n pori2 dah rapat skrg ni hehe perasan

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.
GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yangg normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6 dan juga vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.

Setiap kapsul Shaklee GLA Complex mengandungi asid-asid lemak utama daripada campuran minyak bunga matahari dan vitamin E, serta Shaklee Guard, iaitu sistem antioksidan semulajadi Shaklee yang eksklusif untuk memastikan keberkesanan penuh dan kesegarannya
Vitamin E membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriiti sel


Siapa yg perlukan GLA Complex:
  • Diabetes
  • Period tidak teratur
  • Mencantikkan kulit
 Antara kelebihan GLA adalah:

  • membantu mengawal hormon dan kitaran haid
  • membantu meningkat kesuburan bagi mereka yang sukar mendapatkan anak.
  • melegakan PMS
  • membantu dalam menangani monipouse
  • menguatkan kuku dan rambut
  • menjadikan kulit lebih berseri
  • membantu menangani ekzema'
  • melegakan simptom artritis reumatoid
  • mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • mneguatkan imuniti tubuh
  • melambatkan proses penuaan
  • mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • mengawal kolesterol
  • untuk fungsi saraf
Bila saya google baru saya tau GLA ni kebanyakan dah jd kesayangan ramai org terutama wanitala hehe, pompuan mana yg xnk cantik kan, saya sendiri rasa muka licin sgt skrg ni jerawat xde singgah dah n GLA ni boleh merawat mslh jerawat tau, nnt saya cerita next entry ye ttg fungsi GLA ni terhdp hormon dan kulit kita

NAK TANYA APA2 JGN MALU JGN SEGAN

INDEPENDANT SHAKLEE DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823



Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment