Saturday 16 February 2013

Omega Guard Untuk Ibu Menyusu Sambil Membakar Lemak

Ada ibu yg menyusu badan boleh turun dengan cepatnya selepas bersalin ttp ada yg susah malah ramai mengatakan selera semakin bertambah2 kerana menyusukan bayi. Sememangnya menyusukan bayi membuatkan kita cpt lapar namun kita perlu mengawal kalori yg kita ambil sehari walaupun semasa kita menyusukan bayi kalori turut dibakar
Berat badan tak turun selepas melahirkan memang menjadi satu perkara yang tak disukai oleh para ibu. Walaupun menyusukan anak, itu bukanlah alasan untuk ibu tidak cuba membuang lemak-lemak yang bersarang di badan. Kebanyakan produk2 diet di pasaran tidak sesuai utk ibu yg menyusu badan kerana dikhuatiri akan menggangu perkembangan bayi dan penghasilan susu dan ramai mengatakan susah utk berdiet sepanjang proses menyusu badan
Omega Guard Shaklee adalah pilihan selamat bagi ibu menyusu membakar lemak. Ini kerana Omega Guard Shaklee bertindak membakar lemak di badan tanpa menjejaskan susu yang terhasil. Susu tidak akan berkurang, juga tiada pencemaran yang berlaku terhadap susu ibu.

Bagaimana Omega bertindak membakar lemak?

Omega-3 Fatty Acids mempengaruhi pelbagai jenis hormon yang dihasilkan oleh badan termasuk LEPTIN yang merupakan hormon yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar. SEMAKIN RENDAH PARAS LEPTIN, SEMAKIN CEPAT ANDA AKAN BERASA LAPAR


Makan dengan banyak bukanlah penyebab susu menjadi banyak, tapi makanlah secara seimbang dan ibu perlu hidup dengan cara yang sihat. Bukan apa, berat badan yang berlebihan boleh menjadikan ibu menjadi obes atau menjadi masalah kesihatan yang lain.
Antara khasiat Omega Guard yg lain selain dr bakar lemak ialah:

  • membantu perkembangan otak bayi semasa di dalam kandungan
  • kurang risiko kelahiran awal (pra matang)
  • merendahkan risiko meroyan bagi ibu baru melahirkan
  • menyalurkan khasiat EPA dan DHA yang ada di dalam Omega Guard untuk sistem imunisasi anak-anak
  • meningkatkan kesihatan otak dan tubuh badan
  • membantu merawat asthma, juga ekzema
  • mengurangkan masalah batuk dan selesama pada anak-anak
  • mencarikan kahak
  • baik untuk kesihatan sendi
  • juga memelihara jantung dan kesihatan sendi.

Ikuti kisah Puan Norita yang mula menggunakan Shaklee OmegaGuard untuk menurunkan berat badan, Salah seorang pelanggannya mengatakan yang Lecithin lambat kesan kepadanya dan ingin mengambil Omega. Hasilnya sangat mengagumkan. Oh, Lecithin juga berfungsi sebagai pembakar lemak yea..
Berat badan turun dengan Shaklee OmegaGuard (Testimoni Pengguna)**

“Hari pertama saya amik 3 biji selepas lunch....sepanjang petang sehingga malam saya merasa sangat dahaga , hanya ALLAH sahaja yang tahu. Saya tak de rasa lapar tetapi saya rasa sangat dahaga. Air botol 1.5Liter peneman ke mana saya pergi. Dah minum 3 botol, tekak masih dahaga. Malam pun sama. Hmm memang pelik. Hari pertama lupa makan buah....so tak best ke toilet.

Hari kedua, saya cuba makan pagi pula, unik, sebab tengari saya cuma makan nasi 3 suap dah rasa kenyang tapi saya rasa sangat dahaga. So saya banyak minum air. Saya bancuh ESP, Meal Shake dan PD supaya saya lebih kenyang pada waktu tengahari. Malam memang tak berapa makan sebab dah kenyang dengan air.

Hari ketiga, makan waktu pagi juga dan lebih kurang dengan hari sebelum ini. So saya dapati saya perlukan buah yang banyak supaya tak mudah sembelit ke tandas nanti. Apa yang best, perut senang kenyang.

Berbanding saya amik lecithin dulu, saya mudah rasa lapar bila lambat makan. Mungkin sebab ia bakar lemak jadi badan perlu kalori untuk menggantikan yang telah dibakar. Beza amik Omega, mungkin sebab pengambilan 3 biji sehari buat badan panas, tekak juga beri signal dahaga agar minum lebih air. Bila kenyang air, kita tak berapa nak makan.

Namun saya masih amalkan lecithin sebab ia bagus untuk elakkan bloated....kembung perut atau senak.

Bagi yang takut gemuk kerana air, saya sarankan seminggu atau 2 kali sebulan pergi berurut. Ia sangat membantu selain bersenam setiap hari.Mungkin ada sesetengah orang boleh kurus sebab senam setiap hari dan amalkan cara hidup sihat terutama mereka yang mempunyai metabolisme yang sangat tinggi, tapi bagi saya, saya tetap perlukan ejen pembakar lemak ini iaitu Omega dan Lecithin. Bagi yang serius nak slim, sila dapatkan allfalfa dan herb lax untuk proses detox yang best!

Namun apa pun perlu ingat, nak kurus, slim TAK BOLEH hanya bergantung pada supplement semata-mata , kita perlu amalkan cara hidup yang sihat, makanan yang sihat, serat yang banyak serta air yang mencukupi barulah semuanya seimbang.” Kredit : AnakkuWiraku


HUBUNGI SAYA UTK KONSULTASI PERCUMA

INDEPENDANT SHAKLEE DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823



Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment