Tuesday 19 February 2013

GLA Complex , Omega 6 Sebagai Agen Membakar Lemak

Nak buat review utk kedua2 produk kesayangan saya ni hehe ntahla masa mula2 saya ambil GLA COMPLEX (mase tu bukan distributor lg) saya amek utk betulkan hormon dlm pantang shj sbb ada baca review elok tp bila dah lama ambil saya perasan byk benda mcm muka kurang berminya dan licin je mcm pakai alas bedak plak kat atas muka saya ni padahal kat rumah mana nak pakai apa kan kecuali moistrizer tu pun kdg guna kdg xguna dan even xguna pelembap muka saya rasa moist je kalau dulu asyik ngelupas je terutama kat hidung






GLA COMPLEX diperbuat dr borage oil yg mana kandungan GLAnya lebih padat dan tinggi dr EPO jadi kalau ada yg tertanya samada produk shaklee ada x yg mcm EPO maka GLA COMPLEX adalah jawapannya dan lg bagus sbb ada tambahan vitamin e dan minyak biji bunga matahari yg juga kaya dgn omega 6

Then saya discover yg borage oil ni sbnrnya boleh menaikkan metabolisma kita dan membakar lemak, wahhh sungguh tak sangka walaupun xnmpk sgt tp saya sendiri rasa badan xnaik walau mkn agak byk almaklumla menyusu badan ni lapar je sokmo

Setelah kajian dibuat saya tgk DR OZ sendiri cadangkan GLA ni utk menghilangkan lemak. Ini adalah kerana kandungan omega 6 dalam borage oil ini yg menolong utk meningkatkan metabolisma dan membakar lemak, wahhh sungguh teruja kan dah sudah tentunya kalau dr borage oil ni lg tinggi dr minyak lain dan ada tambahan minyak biji bunga matahari plak lgla tinggi

Borage oil ini juga boleh meningkatkan hormon serotonin yg akan membuatkan kita berasa lebih kenyang

Kelebihan BORAGE OIL yg lain

  • membantu mengawal hormon dan kitaran haid
  • membantu meningkat kesuburan bagi mereka yang sukar mendapatkan anak.
  • melegakan PMS
  • membantu dalam menangani monipouse
  • menguatkan kuku dan rambut
  • menjadikan kulit lebih berseri
  • membantu menangani ekzema'
  • melegakan simptom artritis reumatoid
  • mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • mneguatkan imuniti tubuh
  • melambatkan proses penuaan
  • mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • mengawal kolesterol
  • untuk fungsi saraf
Jadi bukan hanya mencantikkan dan membetulkan hormon dalam badan kita tetapi juga mampu mengawal berat badan yg berlebihan tp pemakanan kita seharian juga perlu dikawal contohnya kurangkan makanan berlemak dan bergoreng jika betul2 nak berdiet dan kurangkan minuman manis lebihkan air putih sebolehnya 3 liter sehari

 

Sumber
http://www.examiner.com/article/dr-oz-talks-about-keeping-the-weight-off-with-gla-also-known-as-borage-oil

 http://www.annlouise.com/blog/2011/05/19/gla-the-good-omega-6-that-flushes-fat/

TERUJA DGN KHASIAT GLA COMPLEX

HUBUNGI SAYA UTK KONSULTASI PERCUMA

INDEPENDANT SHAKLEE DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN

CALL/SMS/WASSAP: 0193228823



Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment