Sunday 27 October 2013

Nutriferon Penawar Utk Kanak2 Eczema dan Alahan Susu Lembu

For me yg dah beranak 3 ni alhamdulillah ketiga2 anak takde masalah ini, start tau ade masalah ini masa anak first dulu sbb mula2 tu adela terbagi anlene tu sikit sbb susu takde lg masa pas bersalin then dia muntah, bila bawak doctor, dok kate mgkn lactose intolerrent, ok masa tu mmg niat nak full breastfeed dia so mcm endah tak endah gakla doktor tu ckp apa kan tp still beli yg susu soya tu tp lps minum tu pun dia muntah so kesimpulannya masa tu mmg dia nak susu fresh from the ladang so kuatkan semangat dan alhamdulillah dia dpt susu ibu sepenuhnya sampai satu setengah tahun

Tp kiranya mmg first time dengo masalah ni, kalau anak2 yg menyusu badan ni pun ibu2 pun kena jaga mkn tau, masalah ni mgkn boleh sembuh tp ada yg kekal sampai dewasa tak boleh minum susu lembu ni

Jom kita belajar sedikit sebanyak mengenai masalah ini





Apa itu alahan susu lembu?

"Susu terdiri dari protin,gula lemak,vitamin,bahan galian dan air. Ada sebahagian kanak-kanak mempunyai sistem immunologi abnormal yang bertindakbalas kepada protin susu. Ini menghasilkan keadaan dipanggil alahan kepada susu lembu.


Apakah ia masalah biasa?

Antara 1–5 % bayi ada alahan kepada protin yang terdapat dalam susu lembu dan susu formula yang berasaskan susu lembu.
Kebanyakan bayi akan bebas dari alahan susu lembu pada usia 2 atau 3 tahun.


Bagaimana mengesan alahan tersebut?

Tanda dan gejala akan timbul dalam jangka masa 6 bulan pertama
2 Jenis tindakbalas utama :
Serangan gejala nafas berbunyi, muntah,gatal ,ruam / bintat (urticaria), bengkak pelupuk mata dan bahagian lain badan(angioedema) dan tindakbalas seluruh badan(anaphylaxis) yang cepat dan menyerang secara tiba-tiba.
Tindabalas yang lewat adalah perkara yang lebih biasa dan ia mengakibatkan gejala termasuk berak cair, najis berdarah, muntah, perut memulas dan pembesaran terbantut (poor growth)
Dapatkan nasihat doktor untuk diagnosa kerana tanda-tanda ini juga biasanya timbul dalam penyakit lain.

Apa kemungkinan masalah yang timbul dari alahan susu lembu?

Masalah yang mungkin timbul termasuk :

  • Mempunyai risiko tinggi mengalami alahan seperti asma dan ekzema
  • Penyakit usus disebabkan alahan susu lembu menyebabkan anak tidak membesar.
  • Kekurangan zat makanan boleh berlaku sekiranya penukaran susu bukan berasaskan susu lembu tidak dilakukan pada peringkat bayi.
  • Kemungkinan berlaku kematian akibat serangan teruk (anaphylaxis)


Bagaimana alahan terhadap susu lembu dirawat?


  • Bagi kes alahan susu lembu yang teruk, ubatan seperti epinephrine/adrenaline dan antihistamin adalah perlu.
  • Elakkan pengambilan semua makanan berasaskan susu lembu.
  • Ibu yang menyusukan anak mereka juga dihalang dari mengambil makanan berasaskan susu lembu. aku memang minum susu lembu...ducthladu full cream lagi...ok je D.A before ni...
  • Bayi yang diberi susu formula disyorkan menukar kepada susu yang berasaskan soya atau yang diproses menjadi separa hadam (chydrolysate based formula).Bagi kes yang teruk tukarkan kepada susu yang berasaskan asid amino dan ini mungkin boleh membantu.
  • Vitamin D dan tambahan kalsium mungkin perlu jika anak anda tidak mengambil susu.
  • Susu lembu mungkin boleh diberikan semula kepada anak anda pada usia 12 -18 bulan dengan pengawasan doktor.


Apakah cara mencegah alahan susu lembu?

Memberi susu badan sepenuhnya selama 6 bulan adalah digalakkan kepada bayi yang mempunyai sejarah ahli keluarga yang mengalami alahan seperti asma,eczema untuk melewatkan gejala jika bayi anda ada alahan pada susu lembu.
Sekiranya bayi anda terpaksa diberi susu formula, susu yang telah diproses menjadi separa hadam (chydrolysate based formula) adalah pilihan yang terbaik.


Ok berbalik semula utk supplemen cadangan dalam shaklee untuk masalah ECZEMA, kebiasaannya mmg saya akan cadangkan MEALSHAKE namun ada kanak2 yg eczema ni ada yg termasuk pakej dgn alahan susu lembu dan mealshake ada kandungan susu lembu jd tidak begitu sesuai utk mereka ini jd the best utk mereka ini ada NUTRIFERON dan OMEGA GUARD


Penyakit Eczema ni adalah berkaitan dgn imuniti jd NUTRIFERON the best sbg penggalak imunisasi

NutriFeron berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu
- Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
- Menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan.

Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius dan penyakit.

Oleh itu, amat perlu bagi kita untuk menolong badan kita membantu diri kita sendiri dan itulah tujuan Nutriferon; untuk merangsang setiap sel badan untuk menghasilkan lebih banyak interferon asli untuk menyediakan badan kita perlindungan dengan tahap yang lebih tinggi dalam skop yang luas terhadap serangan selsema, virus dsb.

Omega Guard ni boleh bertindak sbg anti radang dan anti inflamasi pada kanak2 yg eczema, juga boleh melembapkan kulit yg kering

Ok jom kita tgk testimoni kanak2 yg ECZEMA ni



"Sharing tentang nutriferon & my dotter. Alhamdulilah selepas suffer hampir setahun dari allergik, ekzema, alahan walau apa pun nma nya. Pasti ada tanda2 kulit kering & gatal seluruh bdn. Hampir 80% badan mia merah, kulit kepala berkuping2 dan kulit kering. Dah macam2 produk dari luaran mahupun dalaman. Satu pun tak sembuh2 jugak.

Hari ni hari ke-4 ber "NUTRIFERON SHAKLEE". Alhamdulilah kesan yg positif. Dengan izin Allah diberi bantuan nutriferon ni.. Walaupun belum sepenuh pulih. Tapi boleh nampak kulit dia jadi normal balik. In Shaa Allah akan diteruskan sampai bila-bila



"Anak ke-2 saya, Ameer Ilman. Sejak dari usia 4 bulan dah ada Eczema. Honestly, dulu memang balik kerja menangis tengok anak mcmni, cakap dengan husband, apa lagi kita nak ikhtiar utk anak kite ni. Kesian. Tak sampai hati tengok dia. Alhamdulillah, genap usia dia 7 bulan, perlahan-lahan kami dah faham camane nak control eczema dia.. Gambar di atas, baru-baru ni dia pegang kulit telur yg baru saya pecahkan nak masak, in 15 minutes, muka dia merah, mata bengkak, celah-celah lengan semua naik bengkak n bintat. Naik bulu roma saya ni! tak nak tengok dia sakit balik.. kasi nutriferon, bancuhkan susu dia ditambah dengan Omega Guard dgn segera, lap badan dia bersih2. In less than 1 hour, Ilman lena dan bengkak n merah kat muka n serata badan dia hilang!!"




Nutriferon ni didatangkan dalam bentuk sachet, jd utk kanak2 yg setahun ni ada dos tertentu utk mereka, boleh dapatkan nasihat cara pemakanan dr distributor anda, jika beli dari saya opkos saya akan bg punya no worries. Bagi saya setiap rumah kena ada ni tau ala2 mcm first aid kat rumah, bukan takat eczema je bila anak dah start rasa nak demam tu boleh bg terus kat dia




BERMINAT NAK DAPATKAN NUTRIFERON UTK ANAK2 ANDA

BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT SHAKLEE  INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823 


COD : SEKITAR KLANG, KOTA KEMUNING, SHAH ALAM





Pakar Cantik

1 comment: