Thursday 10 October 2013

Liang Pori2 Mengecil Dgn Collagen Powder Shaklee


Liang pori-pori terbuka boleh menjadi satu masalah pada kita. Liang roma kita kelihatan seperti berlubang.Biasanya ia terjadi di hidung, dagu dan pipi anda tapi sebenarnya kat mana-mana area pun boleh terjadi. Ia menjadi liang pori sebagai pembukaan untuk bulu roma, saiz bulu roma kita bergantung pada saiz liang. Kadang-kadang campuran sel-sel kulit mati menyebabkan liang itu untuk kelihatan lebih terbuka atau tersumbat.


Punca Liang Roma Membesar

1. Genetik
Masalah pori-pori wajah terbuka adalah disebabkan faktor genetik keturunan. Genetik bukan sahaja akan mewariskan warna kulit, warna anak mata, malahan juga boleh mewariskan struktur pori-pori wajah seseorang itu.


2. Penuaan
Apabila seseorang itu semakin meningkat usia, secara semulajadi, penghasilan Elastin akan berkurang. Elastin ialah keanjalan kulit untuk meregang dan kembali ke asal. Apabila elastin berkurangan, ia menyebabkan kulit mengendur dan menyebabkan pori-pori wajah kelihatan lebih besar.


3. Cahaya Matahari
Wajah yang sering terdedah dengan radiasi ultraviolet cahaya matahari boleh menyebabkan kerosakan elastin wajah dan menjadikan pori-pori wajah terbuka.


4. Kebersihan
Sekirannya anda tidak mencuci wajah dengan betul, pengumpulan minyak di wajah akan menyebabkan pori-pori tersumbat, dan menyebabkan pori-pori wajah kelihatan lebih besar.

Cuba tgk point no 3 dan 4 tu sbb penuaan dan disebabkan cahaya matahari yg boleh menyebabkan kadar elastin di muka kita tu berkurangan. Elastik pada muka kita tu adalah disebabkan kolagen di bawah kulit, jd bila kurang kolagen, kadar elastik pada muka berkurangan


FAKTOR YG MEMPENGARUHI PENUAAN






Cara saya ofkos yg selamat dan jauh lebih murah dr buat pembedahan plastik n cucuk2 tu semua lgpun uoll berani ke nak cucuk2 tu huhu saya serius seriau tgk, lps cucuk tu pun nnt akan tinggal bengkak lak n mkn masa berhari gak nak hilang ohhh no saya mmg tak sanggup


Collagen Powder ni best bukan sahaja untuk membantu utk pembentukan kolagen dalam badan tp juga mengandungi vitamin antioksidaan yg penting utk perlindungan kulit dari cahaya matahari yg boleh menyebabkan penuaan juga


Collagen yg dimakan lebih mudah diserap dalam badan melalu enzim yg berada dalam sistem tubuh badan kita


TAK CAYA MEH TGK TESTIMONI NI, BELUM HABIS SEKOTAK OK


"saya nak share pengalaman consume shaklee collagen powder.

Actually ni baru kotak pertama dan tak habis lagi semua paket tu..tp dah nampak perubahan pada kulit saya.

Dulu kulit kering dan kusam, tone tak sekata..alhamdulilah sekarang dah nampak perubahan . Sekarang saya tambah produk enfuselle dari shaklee untuk penjagaan luaran."



bila kita makan collagen ni muka nnt terasa lembap je tau mmg best so yg jenis kering tu mmg sesuai sgt amek collagen ni, pastu tau2 muka cerah gitu n awet muda


BERMINAT DGN COLLAGEN YG SUPERB NI

HUBUNGI SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT SHAKLEE  INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823 
 

COD : SEKITAR KLANG, KOTA KEMUNING DAN SHAH ALAM
Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment