Wednesday 16 January 2013

Set Bersalin Shaklee

Ok ni adalah set yg saya amalkan selama saya berpantang ni, sblm ni sy xpernah tahu kewujudan set ni kalau tau dulu2 anak kedua n pertama pun confirm saya beli sbb mmg teramat bagus



Seperti yg sy cerita sblm ini saya mengalami masalah anemia, kurang darah dahla lmbt blk dr hospital, dekat hospital pun nurse xbg apa2 ubat cuma asid folic shj, saya mls plak nak bawak ubat ni takut diorg tanya ubat apa

Bila blk je terus mkn supplemen ni n besoknya dah terasa ada perubahan sbb apa dalam kandungan vitamin vitalea di atas ni ada kandungan iron(zat besi) utk menambahkan darah.
Tiba part berurut n bidan tu pun ckp muka saya dah nmpk berseri dr sblm tu n dia kate rambut saya xgugur, bab ni saya perasan lmbt cket sbb xamek tau sgt cuma kesah bab darah je then bila saya check sdri walaaaa bila sikat2 n bila lepaskan rambut mmg xde gugur padahal rambut saya ni punyalah gugur sblm bersalin, nak pi potong tp xsempat2 bz ngn online biz :p. Luka jahit pun dalam 2-3 hari dah xde rasa pape cuma rasa lg benangnya ada lg hihi

Ok kat atas tu saya dah cerita serba sedikit ttg set asas berpantang ni

Saya bg lg sekali penerangan utk vitamin2 tersebut

Vitalea- antara multivitamin yg plg hebat kerana mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral yg penting utk sistem badan kita, Kita sedia maklum yang proses berpantang membataskan kita utk mkn beberapa jenis makanan jd kita akan kekurangan zat2 yg ada pada makanan tersebut, dgn adanya VITALEA membolehkan zat2 dan nutrisi tersebut dipenuhi, Ia juga mengandungi iron utk menambahkan darah bg wanita2 lps bersalin

B-Complex- mengandungi 8 jenis vitamin B. B Complex juga boleh bertindak sbg penenang kepada wanita slps bersalin dan boleh mengelakkan penyakit kemurungan dan stress. Ia juga dapat meredakan masalah kelesuan yg selalu melanda wanita dalam pantang

Vita-C - membantu dalam pembentukan kolagen dan menguatkan sel2 tisu dalam badan. Vitamin c juga bersifat antioksida yg menguatkan sistem pertahanan badan dan juga berupaya utk .menyembuhkan luka dalaman dan luaran dgn baik. Bagi wanita yg bersalin secara pembedahan vitamin c sgt elok diamalkan utk penyembuhan luka dgn cepat

Zink Complex - pengambilan zinc juga dapat membantu proses penyembuhan luka dgn lebih baik dan mengatasi masalah keguguran rambut selepas bersalin. Zinc juga dapat membantu masalah 'dingin' selepas bersalin


                  Hubungi saya utk konsultasi percuma
                  SMS/CALL/WASSAP: 0193228823
                  ID SHAKLEE : 880098 




Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment