Monday 21 January 2013

Kepentingan Protein Dalam Diet Kita


Protein adalah asas struktur jasad kita, memainkan peranan yang besar dari peringkat awal sehingga peringkat akhir kehidupan kita kerana tugas utama protein adalah membina sel-sel baru. Protein juga akan membantu menjaga tahap hormon . Protein juga membantu anda anda berasa lebih kenyang daripada karbohidrat yg kurang zat padat.
Pengambilan protien pada waktu pagi dan sekali lagi pada waktu malam untuk menghalang rasa lapar pada waktu malam ( menghalang kenaikan tubuh yang melampau) ia berfungsi membina dan membaiki badan anda semasa anda tidur. Ini adalah tugas utama protein pembinaan, pembaikan, dan penyembuhan. Waktu malam adalah masa yang utama untuk fungsi ini, jadi badan kita akan sentiasa segar dan sihat apabila bangun di waktu pagi.
Apabila sel2 baru yg terbentuk lebih baik dan sihat, penyerapan supplemen lain lebih berkesan dalam sistem badan kita, cuba bayangkan span yg baru ngn yg dah rabak mana yg lg elok serap air of course yg baru dan masih elok kan jadi utk kekalkan sel2 tersebut dalam keadaan baik pengambilan protein amat diperlukan


Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

ESP juga telah diakui bersih, halal dan juga selamat digunakan. ESP juga adalah non gmo kerana soya yg telah diubah genetiknya lebih murah utk dihasilkan dan jika diambil akan menghasilkan toksin dalam badan


 
Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment