Saturday 19 January 2013

Energizing Soy Protein Shaklee


PENTINGKAH PROTEIN?
Badan memerlukan protein untuk membesar dgn baik. Stuktur asas  badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini  disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT.  Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.
25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku,  rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam  bukunya mengatakan kita adalah protein.
Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-
1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%

TAHUKAH ANDA ?
Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein  berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah  dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an.  Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah  membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein  soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka  panjang.

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN
Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan  minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu  paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang  berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.
Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.
Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia  mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi  mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak  dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini  adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!
Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya,  iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan  melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang  digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak  mula ditanam, dituai hinggalah diproses.



Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment