Monday 22 April 2013

Naikkan Selera Makan dgn Mealshake

Anak cerewet makan???



 Inilah situasi yang mana akan buat ibu bapa risau tentang selera makan anak. Apakah tanda-tanda anak anda seorang picky eater atau cerewet makan??

1. Bila anak hanya makan satu/dua jenis makanan atau kumpulan makanan tertentu sahaja.
2. Bila dia menolak smeua makanan berwarna hijau dan apa2 yang kelihatan mcm sayur-sayuran.
3. Bila dia hanya mengambil makanan berperisa manis atau masin sahaja
4. Bila si anak mudah terganggu dan lebih berminat untuk bermain dari makan.

Jika ciri2 di atas ada pada anak anda, itu lah tandanya dia seorang picky eater. Dan ibu bapa patut risau bila keadaan ini berlaku kerana jika dibiarkan lama kelamaan anak2 akan mendapat kurang nutrisi dalam diet harian mereka. Perlu diingatkan bahawa nutrisi yang cukup perlu bg anak2 yang sedang membesar kerana ia penting utk tumbesaran fizikal dan mental yang sihat.

Bagi seorang anak yang dalam proses pembesaran, mereka amat memerlukan cukup zat makanan. Mealshake SHAKLEE adalah salah satu pemkanan tambahan yang mengandungi kesemua vitmain dna mineral serta protien termasuk vitamin B dan zink lengkap yang menjana selera makan kanak-kanak.


Kekurangan nutrisi menyebabkan mereka kurang selera makan. Hal ini akan berlaku apabila tiba fasa di mana anak2 yang masih enggan makan dan perkara ini berlarutan sehingga menjadi lebih kronik kerana kekurangan zat makanan. Antara vitamin2 yang menyebabkan selera makan kurang bila diambil dengan kadar yang tidka mencukupi adalah vitmain b, fosforus, zat besi dan zink. Kurangnya vitamin tersebut menjadinya anak semakin tidak selera untuk makan. Kekurangannya juga akan menyebabkan prestasi anak merosot dan emosi yang tidak stabil.

Dengan pengambilan Meal Shakes, insya-Allah akan membantu untuk mengatasi masalah hilang selera makan akibat kekurangan nutrisi tadi. Ini kerana Mealshakes mengandungi vitamin dan mineral serta protein yang membekalkan keperluan nutrisi anak-anak. Malah ada juga ibu yang claim anak mereka lebih fokus apabila mengambil mealshake dan parut2 akibat jatuh dan digigit serangga semakin pudar

JOM KITA TGK TESTIMONI2 NI




Bagi saya MEALSHAKE ini bukan sekadar utk menambah selera makan tetapi juga satu multivitamin lengkap yg penting utk tumbesaran mereka malah boleh menambahkan daya fokus, mencantikkan kulit dan menguatkan imuniti kanak2 yg sering terdedah pd persekitaran luar

InsyAllah jika kita konsisten memberi anak kita supplemen kita sdri tersenyum dgn hasilnya


NAK CUBA MEALSHAKE UTK ANAK2

DAPATKAN KONSULTASI PERCUMA DARI SAYA
SHAKLEE  INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823 


COD : SEKITAR KLANG, KOTA KEMUNING, SHAH ALAM



Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment