Wednesday 3 September 2014

Resipi Mealshake Kegemaran Anak-Anak Saya


Mentang mentang promo MEALSHAKE makanya semua nak dimealshake kan hehe tp mmg sedap tau dan anak2 saya suka sangat

Meh nak share 3 resipi yg anak2 saya suka, alah simple je pun tak sampai 10 minit pun buatnya

RESIPI PERTAMA

MEALSHAKE SCRAMBLE EGG



1) 3-4 bj telur
2) Sedikit garam
3) 1-2 sudu kecil mealshake
4) Tambah cheese yg keping2 tu jika ada (patah2kan dan gaul je sekali)

Kacau semua sampai sebati dan kembang

Panaskan mentega dan buat mcm scramble egg biasa tu

Nak campur dgn hotdog pun sedap, anak2 saya mmg suka ni sampai berebut2 padahal rasa dah buat byk sbb guna telur yang besar tp still tak cukup, mgkn kena buat 5bj kot


RESIPI KEDUA

LEMPENG MEALSHAKE

Resipi ni sebenarnya saya yg nak makan mula2 tp sbb takde telur jd saya google2 ada resipi yg boleh je tak tambah telur tp saya rasa mcm tak lemak pula nnt sbb lempeng sedap kalau lemak2 sikit kan so ini resipi olahan saya

1) Satu cawan gandum
2) Satu cawan air
3) Satu sudu besar Mealshake
4) Sedikit garam

Resipi ni yg pentingnya kena guna mixer sbb nak bg gebu dan lembut, serius sedap sangat
Kalau mixer takde boleh tambah telur, masa saya buat tu telur habis sbb tu jumpa resipi ni

Untuk yg dewasa kitorang makan dgn sambal ikan bilis
Untuk anak2 diorang suka makan saja ataupun cicah dgn nutella


RESIPI KETIGA

CEKODOK MEALSHAKE

Ahah budak2 ramai suka cekodok pisang kan, kesimpulannya budak2 mmg suka kalau benda tu berlemak n manis2 kan, resipi ni takde guna pisang ye tp kalau ada pisang kat rumah tu nak campur pun takde masalah

1) Tepung gandum
2) Air
3) 1-2 sudu besar susu pekat
4) Sedikit garam
5) Satu sudu besar mealshake

Gaul adunan dan tambah2 apa yg perlu supaya jgn terlalu lembik dan jgn terlalu keras

Adunan ni agak2 semua ye, jgn manis sgt plak tau tak elok plak utk budak2 dan saya jenis tak campur yis sbb suka buat cekodok yg lembik2 tu style utagha punya hehe tp kalau ada yg suka tambah yis sbb nak bg kembung tu boleh je

Sorry yek ada tak  bergambar , nnt saya buat lg saya capture gambar dan letak sini ye bg korang bersemangat nak buat gak

Dan diingatkan ye mealshake ni adalah campuran protein dan khasiat proteinnya akan musnah bila kita masak sbb protein mmg musnah bila dalam cuaca panas so untuk mendapat khasiat dr mealshake ni kena bg asingla ye, yg resipi ni cuma untuk sedapkan masakan sbb mealshake ni harum dan ada perisa vanila sbb tu sedap sgt2


NAK ORDER MEALSHAKE

BUY 3 FREE  1 FREE ONE UOLSSSSS

BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK PERTANYAAN LANJUT


SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR

ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823


COD : SEKITAR KLANG, KOTA KEMUNING DAN SHAH ALAM

Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment