Tuesday 30 July 2013

GLA Complex: Kitaran Haid Lebih Stabil dan Jerawat Semakin Kecut

Di dalam tubuh kita, asid gamma-linolenik (GLA) digunakan untuk menghasilkan prostaglandin (hormon seperti bahan-bahan yang membantu untuk mengawal selia sistem imun). Ia diklasifikasikan sebagai asid lemak omega-6.

Penyelidikan pada tahun 1980-an menjumpai bahan yang menyerupai hormon dipanggil prostaglandins yang memainkan peranan di dalam kebanyakan proses tubuh badan. Prostaglandins memainkan peranan di dalam kontraksi otot yang sempurna, mengawal keradangan dan suhu badan serta di dalam fungsi badan yang lain. GLA telah diketahui boleh menjadi pencetus untuk prostaglandins, jadi sebab tu lah GLA ni boleh membantu untuk mengatasi masalah tubuh badan manusia.

Prostaglandin dipercayai terlibat dalam peraturan sistem imun.

Walaupun badan manusia secara amnya boleh menukar sumber minyak sayuran asid linoleik (ALA) kepada GLA namun adalah dipercayai bahawa individu yang mempunyai diabetes atau alahan kulit tidak akan menghasilkan cukup GLA dari asid linoleic (ALA) dan oleh itu boleh mendapat manfaat daripada mengambil GLA tambahan.

Dengan pengambilan GLA COMPLEX, ramai yg dapati kitaran haid mereka lebih stabil sbb dah ada prostaglandin yg cukup utk sistem tubuh badan yg labih baik


TESTIMONI CUST YG CONSUME GLA COMPLEX UTK KITARAN HAID





ANDA JUGA MENGALAMI MASALAH INI

INSYALLAH ANDA BOLEH MENCUBA GLA ATAU DIKENALI EPO SHAKLEE INI PULA

BERMINAT HUBUNGI SAYA UTK KETERANGAN LANJUT YE  

SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR  
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823 


COD : SEKITAR KLANG, KOTA KEMUNING, SHAH ALAM




Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment