Sunday 31 March 2013

Penawar Anak Demam Dgn BASIC H

Harini nak certa ttg kegunaan BASIC H ni jika anak2 demam. Mgu lepas anak2 saya dijangkiti demam viral, mula2 yg no 2 then no 1, masa yg no 2 tu kena saya belum ada BASIC H di rumah (even dah jd SID kan) tp dah taula kebaikan BASIC H ni utk anak demam, bila anak demam baru terasa nak beli sbb dia kena demam viral agak susah nak baik dan panasnya akan naik bila malam
Jadi saya terus ke hq beli BASIC H dan NUTRIFERON (akan diceritakan next entry)
Blk je dr hq badan dia masih panas, jd saya terus buatkan air mandian utk dia, cuma titikkan beberapa titik dalam baldi dan bg dia mandi dgn air tu, saya tak terus lap dan biarkan kering dgn sendiri air di badannya supaya panas badan dpt keluar dgn cepat, lepas mkn ubat then demam dia reda


Bila malam menjelma biasa demam kanak2 jika belum baik sepenuhnya suhu akan naik jd utk kawal suhunya supaya tidak terlalu tinggi saya cuma titikkan BASIC H dalam bekas kecil dan bashkan kain utk dilap pada badannya, alhamdulillah malam hingga ke pagi panasnya dapat dikawal. Kanak2 ni walaupun demam tp suhunya perlu dikawal ye supaya tak cecah hingga 40 C sbb akan jd demam tarik, jika kita bawa ke hospital pun biasa doktor akan sejukkan dan bg ubat jd jika boleh dikawal dr rumah kita boleh buat dr rumah dulu

Namun BASIC H ni bukan ubat ye, jika anak2 dah diberikan ubat dr dan demam tidak reda dalam 3-4 hari berturut maka pemeriksaan lanjut perlu diberi ye utk kenalpasti samada ada jangkitan kuman atau darah yg berlaku, kebiasaanya jika saya jumpa doktor mereka akan advice jika kanak2 tu demam dan masih aktif maknanya tiada apa yg serius namun jika kita tgk dia makin lemah then kena further check up


Bagaimana BASIC H ni bertindak dgn suhu anak2 saya yg panas

Sbb BASIC H ni mempunyai keupayaan utk menyerap haba 3 kali ganda lebih dr air biasa, jd jika sblm ni kita guna air biasa mmg akan turun cuma dgn BASIC H ni lebih cepat dr pemerhatian saya dan sejurus lepas mandi diorg nmpk mcm dah sihat cuma kena keep bg ubat dan track suhu badannya sahaja

BERMINAT NAK DAPATKAN BASIC H 
BG SAYA BASIC H WAJIB ADA DI RUMAH SBG SALAH SATU FIRST AID KIT KITA

SHAKLEE  INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823 



COD : SEKITAR KLANG

Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment