Sunday 26 January 2014

Peluang Bisnes Untuk Surirumah


Sebagai surirumah yg dah hampir nak masuk 5 tahun ni saya cuma nak share beberapa pengalaman dgn yg surirumah juga atau yg bercita nak jd surirumah untuk jaga anak sepenuh masa di rumah

Sebenarnya saya jd surirumah ni atas satu insiden sahaja bukan sbb nak jaga anak sbb tu masih mengandung dan saya tak pernah lgsg ada impian nak duduk rumah nak jaga anak sbb saya mmg nak jadi wanita bekerjaya pakai cantik2 dan ada duit sdri tak perlu nak susahkan sesiapa tapi.... kita hanya mampu merancang tp Allah dah tentukan yg saya boleh terus jaga anak sulung sy sdri tanpa perlu sibuk2 nak cari nursery yg sesuai masa tu tp sejujurnya saya masih dlm proses mencari kerja masa tu then sbb 2-3 interview tak lepas saya dah give up dan saya ckp kat diri saya sdri mgkn mmg saya tak ditakdirkan untuk bekerja

Masalahnya makin lama saya jd sgt bosan dok rumah so saya mula niaga sikit2, mula2 saya niaga baju budak dan hanger tudung n alhamdulillah permintaan sgt2 dasyat dan pendapatan masa tu mmg boleh buat saya tersenyum sampaila saya mengandung lg so mula2 dgn alahan teruk saya terus stop dulu. Then lama juga tak meniaga tau sampaila bersalin anak no 2 tu pastu baru terasa nak niaga blk tp nak buat fully online, then google2 nmpk ade satu produk kecantikan tgh top then saya offer nak jd agen then alhamdulillah sales pun boleh thn juga pastu sampaila mengandung yg ke-3 saya stop juga hehe asal mengandung je meloya takde mood taktaula napa....

Then masa mengandung tu saya ada join satu MLM lak emmmm produknya mmg bagus tp marketingnya tu saya tak berapa gemar so saya stop sblm bersalin. Masa bersalin saya ambil SET BERPANTANG SHAKLEE, masa tu saya tak berapa tahu pasal shaklee ni sbb kekawan tak ramai yg jual so saya just google dan beli

Oleh kerana dah berpuas hati dgn set tu saya igt saya nak joinla shaklee ni kan tp sbb serik dgn MLM yg mula2 tu saya byk google dulu pastu tergerak hati nak join juga sbb nak byr RM75 tu dulu dan nak masuk group khas group tu bila dah jadi ahli tau baru boleh join, Mula dr tula percintaan saya dgn shaklee bermula dan tak pernah padam

Bagi saya bila dah join shaklee ni saya mmg suka sgt n one more thing BE IN THE RIGHT GROUP sbbnya bg saya group ni yg penting tau, semangatnya tu lain mcm sikit. Kekadang tu kalau terasa down saya cuba baca kisah2 inspirasi dr mereka yg dah berjaya dan ternyata ada yg lebih susah dr saya pun ada tp skrg dah 5-6 angka

Alhamdulillah group juga semakin berkembang sekarang dan saya boleh tersenyum bila ada dapat feedback dr anak2 shaklee saya yg dah boleh pegang 3 angka skrg dan masih mengejar 4 angka, Bila kita niat bisnes ni utk sama2 membantu yg lain utk dpt apa yg kita dpt InsyAllah mmg mudah jalannya

Kepada surirumah yg masih tercari sesuatu utk dibuat untuk menambah pendapatan bolehlah memikirkan shaklee sbg salah satu income tambahan sbbnya saya dulu pun ada masalah kewangan yg boleh dikatakan teruk juga sbb saya tak kerja then anak lak nak masuk tiga tp alhamdulillah bolehla dgn duit pendapatan shaklee skrg saya topap dan bayar bil2 kat rumah ni so bolehlah nak ringankan beban suami saya

Jgn risau sbb kelas utk org baru ni jarang ada, kalau adapun boleh bawak anak2 jgn risau, then coaching boleh buat online juga, saya juga mula2 masa naik pangkat tak pernah jumpa upline saya sbb dia di kedah dan saya di selangor, byk tanya dekat fb sahaja dan group dan yg lain atas usaha saya sdri sbb apa saya mmg betul2 nak tingkatkan pendapatan keluarga, kalau saya tak buat skrg bila lagi kan, Utk yg nak buat coaching kecil2an kat rumah pun boleh untuk permulaan


HUBUNGI SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT
SHAKLEE  INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823 


COD : SEKITAR KLANG, KOTA KEMUNING, SHAH ALAM



Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment