Wednesday 20 August 2014

Tips Demam Anak Kebah dgn Supplemen Shaklee

Entry sebelum ni saya ada cerita tentang cara semulajadi bagi menurunkan suhu badan dan mengurangkan selsema, Entry kalini berkenaan dgn supplemen yg saya beri ketika anak2 demam panas

Saya ada juba ambil ubat dari klinik, ubat dari klinik ni yg saya baca cuma dapat mengurangkan panas dan mengurangkan simptom demam bukan merawat virus akibat demam dan biasanya kanak2 ni akan baik sdri oleh kerana antibodi mereka yg semulajadi masih kuat

Supplemen shaklee ni lebih bertujuan untuk meningkatkan antibodi dalam badan serta memusnahkan virus dan bakteria yg menyebabkan demam dan selsema. Ubat yg doktor tu bg tu ikut pada kita, kalau saya, saya masih bg ketika badan diorang panas sbb mmg ubat dapat turunkan suhu dgn cpt tp perlu juga kita ketahui yg ubatan ini tidak begitu sesuai utk kanak2 di bawah 2 tahun

Semasa badan kita demam, badan kita memerlukan vitamin c yg lebih tinggi bg meningkatkan imuniti jd ketika demam saya beri anak2 saya 2 bj vitamin c setiap seorang slps mkn


Dan satu lg feveret saya dan sgt terbukti berkesan ketika demam adalah NUTRIFERON, Nutriferon ni dalam bentuk sachet dan ada cara utk bg kanak2 ni seawal setahun pun boleh bg, jika anak masih menyusu badan ibu boleh ambil sekali


Nutriferon ini berfungsi dalam dua cara
  1. Mengaktifkan sistem pertahanan badan
  2. Menggerakkan pasukan cari dan musnah dalam sistem pertahanan badan

Kalau tgk gambar rajah tu badan kita secara semulajadi akan mengantifkan interferon bg memusnahkan bakteria jd bila kita ambil NUTRIFERON ianya akan lebih mengaktifkan lg sistem ini bg cpt virus2 ini mati, Sbb itula saya kata semulajadi sbb badan kita sdri dah bertindak begitu cuma supplemen akan lebih mengaktifkan dan InsyAllah mmg cpt reda dgn Izinnya kesian kan tgk budak2 ni demam lama2 sgt

Biasanya budak-budak atau kita sdri bila demam salah satu penyebabnya adalah dehidrasi terutama cuaca yg agak kering skrg


Bila saya bg ubat or supplemen saya pastikan air yg mereka minum saya tambah satu sudu PERFORMANCE DRINK dalam air minuman diorang supaya air dalam badan diorang lebih seimbang dan tidak hidrasi walau  tidak cukup minum air masak

Untuk rawatan semulajadi pula memandangkan2 anak saya ni ada pakej selsema dan batuk, saya amalkan makanan sunnah dgn berikan diorang madu, habbatussauda dan juga kismis

InsyAllah semua boleh cuba cara saya ni utk mengatasi anak2 ketika demam panas, jika batuk dan selsema boleh juga jumpa doktor dan ambil nebulizer utk buang kahak dan lapangkan paru2 kanak-kanak

Selebihnya jika masih panas lebih dari 3 hari berturut buatlah pemeriksaan lanjut utk ketahui jika ada apa2 jangkitan lain maklumlah skrg ni byk penyakit, yg plg takut of course denggi, bronkitis dan pneumonia, jd ambil langkah2 yg sepatutnya jika kita tgk anak2 makin melarat, tak aktif, taknak mkn, muntah-muntah dan demam yg mencecah 40 darjah celcius



BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK PERTANYAAN LANJUT



SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO: 880098
NURUL AZEAN
CALL/SMS/WASSAP: 0193228823


COD : SEKITAR KLANG, KOTA KEMUNING DAN SHAH ALAM

Pakar Cantik

No comments:

Post a Comment